Andrea ZARATE
Josetxu Rodriguez Deia.com-en arduraduna EHUko Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatera etorri da web orrialdearen ezaugarriei buruz hitz
egitera. Hasieran, webgune bat zer den azaldu du, eta gero haren funtzionamendu
eta antolaketari buruz hitz egin du, era orokor batean eta Deia.com-en
zehaztuz.
J. Rodriguezek adierazi duenez, kazetaritza digitalean garrantzitsua da
jakitea irakurleak bakarrik minutu bat eta hogei segundu eskaintzen diola
albiste bakoitzari. Deia.com-en arduradunaren arabera, kazetari batek
informazio fluxu iraunkorrari eta irakurlearen iritziari aurre egin behar dio,
azkenean irakurlea webgunean batez besteko bost minutu besterik ez egoteko. Egunkari
digital bateko albisteak iragankorrak direnez, irakurleek begibistan izateko leku
estrategikoetan kokatu behar dira.
Bestalde, gaur egun oso garrantzitsuak dira multimedia-elementuak:
bideoak, argazkiak, linkak eta audioak esaterako. Irakurleek iritzia emateko
gune bat izatea gomendagarria da ere, horrexegatik sare sozialen erabilpena ohikoa
da horrelako medioetan.
Azkenik, Deia.com-en arduradunak webgune batek dituen oinarrizko informazio
iturriak aipatu ditu: egunkari bereko beste kazetariak, teletipoa, 900 telefono
zenbakiak, korrespontsalak, web orriak, wikipedia eta sare sozialak besteak
beste. Gainera, informazio iturri gisa erabili daitekeen sare sozial batean
zentratu da, Menéame web orrian hain
zuzen ere. Josetxu Rodriguezen ikuspuntutik, mota honetako web orriak
oinarrizkoak izaten dira kazetariek jendeari interesatzen zaizkion albisteak
aurkitzeko.
No hay comentarios:
Publicar un comentario