jueves, 20 de octubre de 2011

Josetxu Rodriguez: “Irakurleak bakarrik minutu bat eta hogei segundu eskaintzen dio albiste bakoitzari”

Andrea ZARATE

Josetxu Rodriguez Deia.com-en arduraduna EHUko Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatera etorri da web orrialdearen ezaugarriei buruz hitz egitera. Hasieran, webgune bat zer den azaldu du, eta gero haren funtzionamendu eta antolaketari buruz hitz egin du, era orokor batean eta Deia.com-en zehaztuz.

J. Rodriguezek adierazi duenez, kazetaritza digitalean garrantzitsua da jakitea irakurleak bakarrik minutu bat eta hogei segundu eskaintzen diola albiste bakoitzari. Deia.com-en arduradunaren arabera, kazetari batek informazio fluxu iraunkorrari eta irakurlearen iritziari aurre egin behar dio, azkenean irakurlea webgunean batez besteko bost minutu besterik ez egoteko. Egunkari digital bateko albisteak iragankorrak direnez, irakurleek begibistan izateko leku estrategikoetan kokatu behar dira.

Bestalde, gaur egun oso garrantzitsuak dira multimedia-elementuak: bideoak, argazkiak, linkak eta audioak esaterako. Irakurleek iritzia emateko gune bat izatea gomendagarria da ere, horrexegatik sare sozialen erabilpena ohikoa da horrelako medioetan.

Azkenik, Deia.com-en arduradunak webgune batek dituen oinarrizko informazio iturriak aipatu ditu: egunkari bereko beste kazetariak, teletipoa, 900 telefono zenbakiak, korrespontsalak, web orriak, wikipedia eta sare sozialak besteak beste. Gainera, informazio iturri gisa erabili daitekeen sare sozial batean zentratu da, Menéame web orrian hain zuzen ere. Josetxu Rodriguezen ikuspuntutik, mota honetako web orriak oinarrizkoak izaten dira kazetariek jendeari interesatzen zaizkion albisteak aurkitzeko. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario